Friday 29 July 2011

Premix Coffee - Tongkat Ali


 Khasiat

Tongkat Ali
Khasiat Tongkat Ali ialah untuk merangsang dan menambah pengeluaran hormon testos terone di kalangan lelaki dan juga untuk kesihatan dalaman. Disamping itu, ia juga berkesan untuk merawat 'hypertension'.

Ubi Jaga
Sama seperti tongkat Ali. nama saintifik Radixs milax myosotoflora.

Ubi Beet Merah
Kaya dengan khasiat zat besi penting untuk pembentukan hemoglobin bertujuan untuk pembekuan sel-sel darah merah. Selain itu, red pigment bitaine berfungsi sebagai antikanser

Mas Cotek
Mas Cotek digunakan terutamanya untuk membantu melancarkan peredaran darah

Ginseng
Ginseng digunakan sebagai bahan untuk meningkatkan stamina dan ketahanan badan.

Guarana
Guarana di kenali sebagai bahan untuk meningkatkan daya ketahanan fikiran, mencegah keletihan dan meningkatkan stamina dikalangan orang dewasa.

Gula Perang 
Secawan gula perang mengandungi 187 mg Kalsium, 56 g Phosphorous, 757 mg Potasiun dan 97 mg Sodium berbanding dengan gula pasir yang hampir langsung tidak mempunyai zat garam galian. Phosporous sangat penting untuk tulang dan mempercekapkan sistem saraf serta menajamkan minda.

Krimmer 
Krimer yang digunakan bukan dari jenis tenusu yang jelas mengandungi paras lemak yang rendah. Ia sesuai untuk amalan kesihatan dan dalam pemakanan yang seimbang.

Kopi Arabica
Sejenis kopi yang sangat digalakan untuk di minum seisi keluarga kerana kandungan kaffein yang sangat rendah berbanding dengan kopi biasa.

No comments:

Post a Comment